De Buurt-Noodknop

Het kan in ieder huis gebeuren. Een ongelukje, brand, onwel worden, hartstilstand, ongewenst crimineel bezoek. Natuurlijk bel je dan 112 maar die zijn er niet direct. Snelle hulp van bijvoorbeeld buren kan dan veel persoonlijk leed of materiële schade voorkomen.

Met de Buurt-Noodknop alarmeer je door het indrukken van een toets op je telefoon direct een paar buren.   

Woon je in een appartementencomplex? Kijk dan hier.

Meer weten? Lees dan de veelgestelde vragen.

Veel gestelde vragen.

Wie worden er gealarmeerd?

Bij je aanmelding geef je zelf op wie er gealarmeerd moet(en) worden. Om snel hulp te krijgen zijn buren het handigste. Die kunnen snel bij je zijn. Maar uiteraard kan je ook familie of vrienden als contactpersoon opgeven. 

Als je alarm geeft, doe je dat omdat je direct hulp nodig hebt. Daarom worden er meerdere contactpersonen gelijktijdig gealarmeerd. Dit verhoogt de kans op snellere hulp. Trouwens: Voor de buren die komen helpen is het een fijne gedachte dat zij er niet alleen voor staan.

Hoe alarmeer ik?

Alarmeren doe je via een voorkeurtoets op je telefoon. Dat kan vanaf alle toestellen in je huis. Bijvoorbeeld op de GSM van vader, moeder, dochter, zoon en ook alle toestellen van je vaste telefoonaansluiting. Zo heb je altijd een alarmknop bij de hand.

Je hoort direct de bevestiging: “Alarmering is geactiveerd, de verbinding wordt nu verbroken”. Direct daarna worden je contactpersonen en/of een aantal buurtbewoners gebeld. Bij opnemen horen zij de volgende tekst: ”Er is direct hulp nodig bij (jouw naam, adres)”. Moet je eens opletten hoe snel er hulp is!

Werkt het in een appartementencomplex ook?

Ja, je kan je dan eventueel individueel aanmelden en zelf een paar buren vragen, maar….. handiger is het om als VVE of huurdersvereniging een licentie voor het complex af te sluiten. Iedereen die zich aanmeldt wordt dan automatisch aan de andere bewoners gekoppeld. Daarnaast is dat een stuk voordeliger. Hoe dat werkt, lees je hier.

Hoe worden mijn contactpersonen gealarmeerd?

Je contactpersonen kunnen aangeven of zij per sms, een spraakbericht, of beide gealarmeerd willen worden. Dit kan je op je persoonlijke noodknoppagina instellen. Daar kan je, als ze bijvoorbeeld op vakantie zijn,  ook instellen dat ze geen berichten ontvangen.

Wij adviseren zoveel mogelijk voor een spraakbericht te kiezen. Een SMS-melding wordt niet altijd direct gelezen of gehoord.

Wat kost het?

De Buurt-Noodknop kost € 2,95 per maand.

  • Bij aanmelding machtig je ons dit automatisch te incasseren.
  • Bij maandelijkse incasso moeten we maandelijks helaas € 0,50 aan incassokosten in rekening brengen.
  • Betaal je voor een heel jaar, dan krijg je 10% korting.

Sluit je als VVE of huurders/buurtvereniging een licentie af, dan ben je een stuk voordeliger uit.