Truus

Truus was een 71 jarige gezonde vrouw die op een zaterdagochtend onwel werd, viel en pas maandagochtend werd gevonden. Truus was niet eenzaam en stond nog volop in het leven. Op zondag ging ze meestal naar de kerk, maar ze sloeg ook weleens over. Niemand was dan ook ongerust toen ze er die zondagochtend niet was.

Helaas hoor je steeds vaker dat iemand na een val, onwel worden of zelf overlijden dagen alleen thuis ligt. Triest. Om dit te voorkomen hebben we naar een oplossing gezocht die we, ter nagedachtenis aan Truus, “Truus” hebben genoemd.  

Het werk heel eenvoudig. 
U wordt dagelijks gebeld. Neemt u, na herhaald gebeld te zijn, niet op, dan gaat er een bericht naar één of meerdere contactpersonen van u met het verzoek te informeren of alles in orde is. 

Meer weten? Lees dan de veelgestelde vragen. 

 

Veel gestelde vragen.

Wie wordt er gealarmeerd als ik niet opneem?

Dat bepaalt u zelf. Dat kunnen buren, familie of vrienden zijn. 

Hoe worden mijn contactpersonen gealarmeerd?

Als u na herhaald gebeld te zijn de telefoon niet opneemt, krijgen uw contactpersonen een telefoontje of sms met bijvoorbeeld het volgende bericht. Mevrouw Jansen, Julianaweg 12, neemt na herhaald bellen de telefoon niet op. Misschien kunt u even informeren of alles in orde is. 

Kan ik zelf mijn gegevens wijzigen?

Ja, na uw aanmelding krijgt u toegang tot een persoonlijke pagina. Daar kunt u onder andere uw contactpersonen en beltijden wijzigen. 

Voor wie is Truus handig?

Eigenlijk voor iedereen die alleen woont. Truus voorkomt dat iemand na bijvoorbeeld een val of onwel worden onopgemerkt langere tijd op hulp moet wachten. Als gevolg van de toenemende vergrijzing en eenzaamheid gebeurt dit steeds vaker. 

Zijn er ook alternatieven?

Ja, onderstaand een paar voorbeelden.

Telefooncirkel: Dit is een dagelijks belrondje waarbij een aantal mensen elkaar meestal ’s ochtends op een afgesproken tijdstip bellen. Neemt iemand niet op, dan is de cirkel verbroken en wordt er alarm geslagen. Gebeurt er iets na het telefoontje, dat wordt dit pas de volgende dag gesignaleerd. 

Alarm- of noodknop: Bij nood druk je een knop in waarna er hulp wordt georganiseerd. Helaas horen we ook dat mensen na een val of onwel worden de noodknop niet in kunnen drukken. 

In beide voorbeelden kan Truus als laatste vangnet fungeren, zodat de tijdsduur dat iemand onopgemerkt hulp nodig heeft, wordt ingekort. 

Kan ik Truus uitzetten?

Ja, dat kan. Als u een dag weggaat, kunt u Truus, enkel door het bellen van een telefoonnummer, eenvoudig voor die dag uitzetten.

Wat kost het?

Gebruikmaken van Truus kost € 4,95 per maand.

  • Bij uw aanmelding machtigt u ons dit automatisch incasseren.
  • Bij maandelijks incasseren moeten we helaas maandelijks € 0,50 incassokosten in rekening brengen.
  • Betaalt u gelijk voor een heel jaar, dan krijgt u 10% korting.    

Zorgorganisaties, gemeenten, belangenverenigingen, e.d. kunnen een licentie voor meerdere gebruikers afsluiten. Dat scheelt in de kosten. We doen u graag een voorstel.